A vizsgálat technikai leírása

A vizsgálat menete:

1. Kórelőzmény felvétele: milyen ismert betegség áll fenn, milyen gyógyszereket szed, milyen panaszok miatt jött.
2. HRV mérés - 2 perc, a pulzoxyméter által detektált jelek értékelése a szív és érrendszer funkcionális állapotának megítélése érdekében.
3. EIS mérés - kb. 3-4 perc, 2-2 db homlok, tenyér és talp elektróddal vizsgálunk, 1.28 v-os egyenárammal. Az eljárás teljesen fájdalmatlan.
4. Kiértékelés, lelet ismertetése
5. Tanácsadás, konzultáció, magyar nyelvű lelet átadása.

A vizsgálat NEM végezhető el:

- bőrgyógyászati betegség a tenyéren és a talpon, valamint a homlokon
- pacemaker
- páciens, aki 3 percet nem tud egyhelyben ülni
- protézis a tenyér és talp területében, illetve ahhoz közel
- 6 hónapot meghaladó terhes
- végtagok hiánya
- 5 évnél fiatalabb kor

Az EIS 6 elektróddal, 1.28 V-os egyenárammal méri a szervezetben a különböző anyagok koncentrációját - így a pH-ját, azaz kémhatását is - az elektródok közti mérésekkel feltérképezi a teljes test és a szervrendszerek működését. A biológiai folyamatok, enzimfunkciók optimális működéséhez adott pH szükséges, ettől eltérő esetben a sejtfunkciók, így a szervek működése nem megfelelő. Ez különféle tüneteket okozhat, melyeket a mai egészségügy csokorba kötve betegségeknek nevez.
A méréssel közelebb kerülhetünk a betegségek, tünetek okaihoz, és jó eséllyel a biológiai folyamatok optimalizálásával oki terápiát adhatunk, szemben a gyógyszeres, legtöbbször tüneti kezeléssel. A vizsgálat a teljes szervezetet képezi le funkcionális szinten, tehát az aktuális működést mutatja, nem a morfológiát, mint az egyéb képalkotó eljárások. A vizsgálat kórelőzmény felvételét követően 5 perces, fájdalom mentes, nem szükséges előkészítés (nem kell éhgyomorra jönni, bármikor végezhető).
Nem a laborvizsgálatok esetén szokásos vérben mérhető értékeket vizsgálja, hanem a sejt közötti folyadék adatait elemzi, mely a szervezetben konstans, a homeostasis ennek fenntartásáról szól. Abszolút értékként a szervezet és a szervrendszerek pH-ja, a pO2, pCO2 mérhető, relativ értékként az ásványi ionszintek, szabadgyök szintek, hormonszintek. Tájékoztatást ad a vérzsír, májenzimek, vércukor, koleszterin szintjéről, a neurotranszmitterek (idegi ingerületátvivő anyagok) szintjéről. Képet ad az ízületek állapotáról.
A készülék diagnosztikai pontossága 80% feletti, kifejezetten orvosi diagnosztikai eljárás (sok országban használják a hagyományos orvosi eljárások során), csak szakképzett orvos végezheti. Az Európai Unióban és az Egyesült Államokban is orvosi műszerként akkreditált.
A készülék a Softmed Technology által gyártott EIS Sensor Analyzer.
CE regisztráció: CE 0173 IIa osztályú orvosi készülék.
Az EN 60601-1-1 szabvány szerint engedélyezett, BF tipusú elektromos készülék.