Információk COVID-19 esetén, otthoni teendők, karanténszabályok

Sokat lehet olvasni a koronavírus tipikus tüneteiről, bár sokszor teljesen tünetmentesen, vagy nem a tipikusnak mondható klinikai tünetekkel jelentkezik a fertőzés. Ha tünetei jelentkeznek keresse telefonon háziorvosát, aki tájékoztatja a továbbiakról, tesztelését is ő rendelheti el. Amennyiben a panaszai nem erőteljesek, a terápia tüneti, háziorvosa arra fogja kérni, hogy maradjon otthon legalább tíz napig, a járványügy pedig az önnel egy háztartásban élő szoros kontakt hozzátartozóit is elkülönítésre kötelezheti. Ezek a szabályok nem könnyűek, néhány ábrával is igyekszem segíteni az eligazodást a karanténszabályok, időszakok helyes tartása érdekében amellyel megóvhatja a környezetében élőket, munkatársait a megbetegedéstől.

Cikk folytatása

Amit a koronavírus fertőzésről tudni érdemes

A COVID-19 koronavírus-járvány kitörése, ahhoz az eseményhez kötődik, amikor 2019. december 12-én egy új – korábban emberben nem azonosított – rendkívül fertőzőképes humán koronavírustörzs jelent meg Közép-Kína legnépesebb városában, Vuhanban és a fertőzések során akut légúti distressz (nehézlégzés) szindróma is jelentkezett a betegek között.
Miután a vírus már Európában is megjelent és elkerülhetetlenül Magyarországon is lesznek megbetegedések, ezért igyekeztem összefoglalni közérthetően a vírus megjelenésével, terjedésével kapcsolatos tudnivalókat. Összefoglalómban alapvetően a WHO oldalán található betegeknek szóló tájékoztatóra támaszkodtam, kérdés-felelet formában tárgyalva azokat a témákat, amik érthetően a legtöbbeket foglalkoztatnak.

Cikk folytatása

Három generációval az egészségért program

Tisztelt Betegeink!

Praxisunk eredményesen pályázott az Állami Egészségügyi Ellátó Központ által "Három generációval az egészségért" címmel kiírt program pályázatán. A pályázat vállalásainak megfelelően 6 másik nyíregyházi háziorvosi praxissal (dr. Adamecz Imre, dr. Almási Zsuzsanna, dr. Bojti István, dr. Gulyás Gábor, dr. Mike Judit és dr. Valcsák Attila praxisa) együttműködésben fogjuk ezen praxisok prevenciós, betegségmegelőzési szűrővizsgálati tevékenységét új szintre emelni.

Cikk folytatása

Most védekezzen a kullancsok ellen!

Az enyhe teleket követően általában nagyon elszaporodnak a kullancsok, ami azért veszélyes, mert az általuk terjesztett fertőzések eredménye súlyos, életre szóló fizikai és szellemi károsodás is lehet. A védekezést minél korábban kell megkezdeni, így tavaszra, amikor sokan indulnak kirándulni, már a kullancsszezon kezdete előtt kialakítható a magas fokú védettség. Az esetek egy részében komoly maradványtünetekkel gyógyuló betegségre nincs célzott terápia, az egyetlen hatékony védekezési mód ellene a védőoltás.
Viszonylag enyhe volt a tél és ez azt jelenti, hogy idén is jelentős mennyiségű kullancsra számíthatnunk. Ez pedig a paraziták által terjesztett két legismertebb betegség, a vírusos agyvelő- és agyhártyagyulladás (kullancsencephalitis) és a Lyme-kóros esetek számát is befolyásolhatja. Az esetek egy részében komoly maradványtünetekkel gyógyuló kullancsencephalitis a legelterjedtebb, kullancsok által terjesztett vírusfertőzés Európában.

Cikk folytatása

Tudnivalók a súlyos fogyatékosság adóigazolásához

Évről-évre feszültséget és esetenként buta vitákat okozó időszak az év eleje, mikor a rendelet alapján a súlyos fogyatékos állapotot megalapozó betegséggel rendelkező betegek felkeresik a háziorvosokat és kérik, időnként követelik az adókedvezmény igénybevételéhez szükséges igazolás háziorvos általi kiállítását. Különösen igaz ez most, hogy változott a kedvezmény igénybevételét lehetővé tevő betegség lista és ezzel a hírrel meglehetősen tele a sajtó. Azonban ne feledjük a betegség végleges, vagy ideiglenes voltát illetően is változott a jogszabály.
Mindkét fél megelégedésére szolgáló módon igyekeztem összeszedni a tudnivalókat, azaz a kedvezmény igénybevételének kötelező szabályait.